Tesla повторно предизвика внимание со најновата надградба на своите популарни модели Model 3 и Model Y, кои сега доаѓаат во поевтина, „стандардна“ верзија. На прв поглед, тоа изгледа како добитна комбинација — Tesla по пониска цена. Но зад тоа стои поинаква стратегија: намалување на трошоците преку отстранување на низа функции и елементи кои до скоро беа дел од основната опрема.
Логиката зад поевтините Tesla модели
Во последните години Tesla се соочува со неколку предизвици: зголемена конкуренција, променети владини субвенции и забавена продажба на некои пазари. Со новите „стандардни“ верзии, компанијата сака да понуди пристапна опција за купувачи кои сакаат електричен автомобил од реномиран бренд, но не можат да издвојат голема сума пари.
Ова е дел од поширока стратегија. Целта е да се прошири пазарот и да се привлечат нови клиенти, додека производствените трошоци се држат под контрола. Tesla го постигнува тоа со намалување на досегот, моќноста и опремата, создавајќи модели кои се визуелно слични на премиум изведбите, но технички и комфорски далеку поскромни.
Цените се уште не се целосно дефинирани за сите пазари, но според најавите за САД, Model 3 Standard ќе почнува од околу 36,990 долари, а Model Y Standard од околу 39,990 долари.
Компромиси во опремата и технологијата
За да се добие пониска цена, Tesla направи сериозни скратувања во опремата. Новите Model 3 Standard и Model Y Standard доаѓаат со само еден електромотор и погон на задните тркала. Забрзувањето е поспоро за неколку секунди во однос на верзиите со два мотори. Досегот е намален на околу 515 километри, што во пракса значи помалку километри помеѓу две полнења — нешто што за градска употреба можеби не е проблем, но на долги патувања станува значаен фактор.
Внатрешноста е поедноставена и помалку „луксузна“. Наместо кожни или алкантара материјали, присутни се текстилни и синтетички површини. Панорамскиот стаклен кров, кој претходно беше дел од стандардната опрема, во некои пазари веќе не е достапен. Озвучувањето е со помалку звучници, а дел од амбиенталното осветлување е целосно укинато.
Она што предизвика најмногу реакции е фактот дека дури и FM радиото е отстрането. Tesla целосно се потпира на интернет-стриминг и дигитални услуги. Тоа дополнително го ограничува корисничкото искуство во региони каде интернет покриеноста не е идеална.
Перформанси и употребливост
Иако перформансите остануваат на ниво доволно за секојдневна употреба, чувството на „Tesla агилност“ е нешто побавно. Model Y Standard забрзува од 0 до 100 km/h за околу 6,8 секунди, а Model 3 за нешто повеќе од шест секунди. За просечниот возач тоа е повеќе од доволно, но за љубителите на динамично возење оваа промена е забележлива.
Со задниот погон се губи и дополнителната стабилност што ја нудеа AWD изведбите, особено во услови на дожд или снег.

За кого е наменета оваа верзија?
Новите Tesla модели со поевтина конфигурација се јасно насочени кон купувачи кои сакаат да влезат во Tesla светот без да платат премиум цена. Тоа се луѓе кои возат претежно во град или на пократки релации, и кои не им придаваат големо значење на луксузната опрема.
За тие што очекуваат напреден аудио систем, повеќе материјали во ентериерот, поголем домет или целосен пакет на асистенции, оваа верзија најверојатно нема да биде вистинскиот избор.

Баланс меѓу цена и вредност
Tesla одамна ја гради својата репутација на технологија, автономија и едноставност. Со овие модели, компанијата ја задржува основната идеја — модерен електричен автомобил со напреден софтвер и пристап до Supercharger мрежата — но во форма која ја минимизира секоја непотребна цена.
Прашањето е дали купувачите ќе го прифатат тој компромис. За некого, Tesla по пристапна цена ќе биде логичен избор; за други, тоа ќе изгледа како Tesla без „Tesla чувството“.
Заклучок
Со поевтините верзии на Model 3 и Model Y, Tesla прави нов обид да ги приближи електричните автомобили до пошироката публика. Но пониската цена доаѓа со очигледни жртви — скратена опрема, послаб дострел, и дури укинување на основни функции како FM радио.
Стратегијата е јасна: Tesla сака да го задржи својот удел на пазарот во услови на силна конкуренција и променета побарувачка. Прашањето е само дали купувачите се подготвени да прифатат Tesla што е поевтина — но и значително „побазична“.
