Колку километри до првиот сервис кај електричните автомобили?

Кај електричните автомобили трошоците за сервис се пониски во споредба со сервисирањето на возилата со внатрешно согорување. Нема масло за промена, ниту комплицирани механички делови како менувач или издувен систем. Овде може да прочитате сè што треба да знаете за сервисирање на електрични автомобили.

Сепак, производителите пропишуваат редовни сервисни интервали со цел да се следи состојбата на батеријата, електрониката, гумите и сопирачките. Прашањето „по колку километри доаѓа првиот сервис“ е чест интерес кај новите сопственици.

Референтни примери за сервис од различни брендови

Според искуствата од сопственици во Европа и регионот, првиот сервис обично доаѓа по една година или по одреден број километри, зависно што ќе настапи прво.

  • Volkswagen ID. серија (ID.3, ID.4, ID.5) – прв сервис најчесто на околу 30.000 км или 2 години, со проверка на електроника, течности и сопирачки.
  • Renault Megane E-Tech – првиот сервис обично се закажува на 30.000 км или 1 година, каде што се контролира системот за ладење на батеријата и филтрите.
  • Tesla Model 3 / Model Y – Tesla нема класични сервисни интервали, но во пракса сопствениците во Европа прават преглед по 20.000–25.000 км заради гуми и сопирачки, додека системската дијагностика се врши преку софтвер.
  • Hyundai Kona Electric и Kia e-Niro – првиот сервис се врши на 15.000 км или 1 година, што е пократок интервал од германските брендови.
  • BMW iX и i4 – интервалите се поставени на 25.000–30.000 км или 2 години, со акцент на проверка на батеријата и безбедносните системи.

Балканско искуство со сервис на ЕВ

Во земјите од Балканот, инфраструктурата за сервисирање на ЕВ е сè уште во развој. Сопствениците најчесто се придржуваат кон официјалните упатства за да ја задржат гаранцијата на батеријата. Практиката покажува дека повеќето ЕВ сопственици во Македонија, Србија и Хрватска го прават првиот сервис помеѓу 15.000 и 25.000 км. Или пак, сервисот се прави во првата година од користењето и без оглед на изминатите километри.

Што значи ова за идните сопственици

Овие податоци покажуваат дека иако електричните автомобили бараат помалку одржување, сепак првиот сервис е важен заради гаранцијата и безбедноста. Најчести интервали се од 15.000 до 30.000 километри. Сепак, сервисот варира зависно од брендот, со препорака сопствениците да не ја одложуваат првата проверка.

Заклучок

Првиот сервис кај електричните автомобили се разликува по брендови, но генералниот тренд во Европа и на Балканот е дека не е потребен пред 15.000 километри. Ова е значително поретко во споредба со класичните автомобили. На овај начин, дополнително го нагласува економскиот бенефит на електричната мобилност.