Податоците од Државниот завод за статистика за 2024 година покажуваат дека во Македонија се регистрирани вкупно 1.507 електрични патнички автомобили. Оваа бројка е јасен показател дека електричната мобилност постепено го зазема своето место на македонскиот пазар. Но уште поинтересно е да се види како тие возила се распределени по општини и колкав удел имаат во однос на бројот на жители.
Апсолутни бројки: убедливо води Скопје
Во апсолутен број, најголем дел од електричните автомобили се регистрирани во Скопје, каде што се наоѓаат 933 возила, што е повеќе од половина од вкупниот број во државата. Внатре во самиот град, најмногу електрични автомобили има во:
- Центар со 331 возило;
- Карпош со 201 возило;
- Аеродром со 94 возила;
- Бутел со 75 возила.
Останатите општини во Скопје имаат помал број регистрации, како Чаир со 67, Гази Баба со 66 и Кисела Вода со 57 електрични автомобили.
Надвор од Скопје, најмногу електрични патнички автомобили се регистрирани во поголемите градови: Битола и Велес по 51 возило, Штип со 44, Куманово и Гостивар со по 40, Струмица со 34, Струга со 30, како и Прилеп со 28 електрични автомобили.
Кога бројот на жители е клучен: лидер е Центар
Апсолутните бројки даваат една слика, но уште поважно е колку електрични автомобили има во однос на бројот на жители. Тука ситуацијата изгледа малку поинаку.
- Општина Центар е апсолутен лидер со 75 електрични автомобили на 10.000 жители.
- Карпош е втор со околу 31 електрично возило на 10.000 жители, а на трето место е Бутел со речиси 20 на 10.000 жители.
- Ако го гледаме Скопје во целина, таму има околу 17,7 возила на 10.000 жители, што е повеќе од двојно над државниот просек.
Надвор од главниот град, Велес и Штип се меѓу најистакнатите со околу 9 електрични автомобили на 10.000 жители.
Трендови и заклучоци
Анализата покажува дека електричните автомобили најмногу се концентрирани во урбаните општини, особено во централните и економски поразвиени делови на Скопје. Ова е очекувано, бидејќи таму инфраструктурата, достапноста на полначи и интересот на населението се највисоки. Сепак, охрабрувачки е фактот што и други градови како Велес, Штип, Битола и Куманово почнуваат да покажуваат забрзано усвојување на електричната мобилност.
Со зголемување на бројот на полначи и со поевтинување на моделите, може да се очекува дека во следните години ваквата распределба ќе стане порамномерна и електричните автомобили ќе бидат присутни и во помалите општини.