Во кои општини се возат најмногу електрични автомобили во Македонија?

Податоците од Државниот завод за статистика за 2024 година покажуваат дека во Македонија се регистрирани вкупно 1.507 електрични патнички автомобили. Оваа бројка е јасен показател дека електричната мобилност постепено го зазема своето место на македонскиот пазар. Но уште поинтересно е да се види како тие возила се распределени по општини и колкав удел имаат во однос на бројот на жители.

Апсолутни бројки: убедливо води Скопје

Во апсолутен број, најголем дел од електричните автомобили се регистрирани во Скопје, каде што се наоѓаат 933 возила, што е повеќе од половина од вкупниот број во државата. Внатре во самиот град, најмногу електрични автомобили има во:

  • Центар со 331 возило;
  • Карпош со 201 возило;
  • Аеродром со 94 возила;
  • Бутел со 75 возила.

Останатите општини во Скопје имаат помал број регистрации, како Чаир со 67, Гази Баба со 66 и Кисела Вода со 57 електрични автомобили.

Надвор од Скопје, најмногу електрични патнички автомобили се регистрирани во поголемите градови: Битола и Велес по 51 возило, Штип со 44, Куманово и Гостивар со по 40, Струмица со 34, Струга со 30, како и Прилеп со 28 електрични автомобили.

Кога бројот на жители е клучен: лидер е Центар

Апсолутните бројки даваат една слика, но уште поважно е колку електрични автомобили има во однос на бројот на жители. Тука ситуацијата изгледа малку поинаку.

  • Општина Центар е апсолутен лидер со 75 електрични автомобили на 10.000 жители.
  • Карпош е втор со околу 31 електрично возило на 10.000 жители, а на трето место е Бутел со речиси 20 на 10.000 жители.
  • Ако го гледаме Скопје во целина, таму има околу 17,7 возила на 10.000 жители, што е повеќе од двојно над државниот просек.

Надвор од главниот град, Велес и Штип се меѓу најистакнатите со околу 9 електрични автомобили на 10.000 жители.

Трендови и заклучоци

Анализата покажува дека електричните автомобили најмногу се концентрирани во урбаните општини, особено во централните и економски поразвиени делови на Скопје. Ова е очекувано, бидејќи таму инфраструктурата, достапноста на полначи и интересот на населението се највисоки. Сепак, охрабрувачки е фактот што и други градови како Велес, Штип, Битола и Куманово почнуваат да покажуваат забрзано усвојување на електричната мобилност.

Со зголемување на бројот на полначи и со поевтинување на моделите, може да се очекува дека во следните години ваквата распределба ќе стане порамномерна и електричните автомобили ќе бидат присутни и во помалите општини.