Трамп против Маск: Електричните автомобили во центарот на политичката бура

Во последните месеци, односот помеѓу претседателот на САД, Доналд Трамп и извршниот директор на Тесла, Илон Маск, се претвори од сојузништво во отворен конфликт, со електричните возила како главна точка на несогласување.


Почеток на конфликтот: “One Big Beautiful Bill”

Сè започна со усвојувањето на законот “One Big Beautiful Bill”, кој предвидуваше укинување на федералните субвенции од $7,500 за купувачи на електрични автомобили, како и намалување на поддршката за инфраструктурата за полнење и стандардите за емисии. Маск, кој претходно го поддржуваше Трамп и дури беше назначен за директор на новоформираниот Оддел за владина ефикасност, јавно го критикуваше законот, нарекувајќи го фискално неодговорен и штетен за иднината на електричната мобилност.


Маск молчи, потоа експлодира

Иако првично Маск беше воздржан во своите коментари, по неговото заминување од владината позиција, тој отворено го нападна Трамп, обвинувајќи го за неблагодарност и за прикривање на информации поврзани со Џефри Епштајн. Трамп возврати со навреди, нарекувајќи го Маск “луд” и заканувајќи се со укинување на владините договори со Тесла и Спејс Икс.


Последици за Тесла

Конфликтот имаше директни последици врз Тесла. Акциите на компанијата паднаа за 14% во еден ден, што претставува загуба од речиси $200 милијарди во пазарна вредност. Укинувањето на субвенциите значи дека моделите како Model 3 и Model Y ќе станат околу 17% поскапи, што може да ја намали побарувачката. Дополнително, Тесла заработуваше значителни суми од продажба на регулаторни кредити на други производители; во 2024 година, овие кредити придонесоа со $2.76 милијарди во приходите на компанијата.


Стратегија на Маск: Тесла е во добивка и без субвенции?

Интересно, Маск долго време тврди дека укинувањето на субвенциите е во корист на Тесла, бидејќи компанијата е профитабилна, за разлика од конкурентите како Форд и Џенерал Моторс, кои се потпираат на државна помош за нивните електрични модели. Со намалена конкуренција, Тесла би можела да го зацврсти своето водство на пазарот.


Политички и економски импликации

Овој конфликт открива колку е тесно поврзана политиката со иднината на електричната мобилност. Додека Трамп се залага за традиционалната автомобилска индустрија и фосилни горива, Маск се обидува да ја позиционира Тесла како независен играч, способен да опстане без државна поддршка. Сепак, реалноста покажува дека и Тесла има корист од владините програми, што ја прави ситуацијата уште покомплексна.


Заклучок

Распадот на сојузот Трамп-Маск ја става иднината на електричните возила во САД под знак прашалник. Додека Tesla можеби ќе преживее без субвенции, пошироката автомобилска електрична индустрија и климатските цели на земјата би можеле да претрпат значителни удари. Останува да се види како ќе се развива оваа динамика и какви ќе бидат долгорочните последици за електричната мобилност.


За повеќе информации и анализи, посетете ја elektricniavtomobili.mk